#SalutSenseTrampes, la nova campanya del CoMB contra les ‘fake news’ de salut

ytb-miniatura

A la xarxa, salut sense trampes! Aquest és un dels missatges de la nova campanya que ha llançat el Col·legi amb l’objectiu de promoure entre la ciutadania la cerca responsable de continguts de salut.

El vídeo que s’ha preparat per la campanya compta amb la participació d’un grup de metges i metgesses especialment compromesos amb la divulgació de continguts de salut, com són les pediatres Montserrat Esquerda i Lucía Galán; les metgesses de família Sònia MiravetEthel Sequeira i Beatriz Jiménez; l’epidemiòleg Antoni Trilla, i l’investigador Manel Esteller.

Han volgut també sumar-se a la iniciativa del Col·legi i col·laborar en aquesta campanya els esportistes Gerard PiquéOna Carbonell i Àlex Corretja; els comunicadors Gemma NiergaEl Gran Wyoming i Carlos Mateos i l’actriu Aina Clotet.

Internet i les xarxes socials posen a l’abast de la ciutadania una gran quantitat d’informació sobre salut. Hi ha molts continguts útils i de qualitat, però també desinformació i falses notícies (fake news), que poden arribar a suposar un risc greu per la salut. Alguns dels missatges i recomanacions que recull el vídeo són identificar qui hi ha darrere d’una informació de salut, desconfiar de promeses de curació miraculosa i de falsos rumors sense evidencia científica o consultar un professional sanitari abans de prendre cap decisió de salut.

 

One thought on “#SalutSenseTrampes, la nova campanya del CoMB contra les ‘fake news’ de salut

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s