Després de més de vint-i-cinc anys amb el mateix logotip, la Junta de Govern del CoMB ha decidit actualitzar-lo amb l’objectiu que reculli i transmeti els valors i funcions de la institució i millori alguns aspectes tècnics de lectura i reproducció per tal de guanyar en reconeixement i visibilitat.
El Col·legi de Metges de Barcelona es defineix amb uns valors que li permeten realitzar les tasques que li són pròpies respecte al col·lectiu mèdic i al conjunt de la societat. Aquests valors se centren en quatre eixos, dels quals el central és la confiança, que aglutina i representa els metges i garanteix a la ciutadania la bona pràctica mèdica, així com l’accés a la cura de la seva salut.
A partir d’aquest es despleguen els altres tres valors que alhora alimenten el valor central i que són: la responsabilitat de la institució davant el col·lectiu mèdic i els ciutadans, que es resumeix en la funció de protegir, i inclou també la responsabilitat del CoMB davant les organitzacions (mèdiques, acadèmiques, científiques, civils, etc.); l’eficàcia en la gestió que és possible portar a terme gràcies als professionals empleats de la institució, als seus òrgans de govern i a les empreses i organitzacions col·laboradores; la influència sobre la presa de decisions de les administracions públiques pel que fa al model de gestió sanitària, els professionals, la formació mèdica i la innovació. Aquest és un valor que, a més, guia la relació del CoMB amb els diferents agents del sector.
Amb el canvi d’imatge corporativa del Col·legi, també s’ha volgut donar-li un aire fresc i en concordança amb els temps que vivim, moderna, elegant, dinàmica i molt viva. El canvi més evident és el de la vara d’Esculapi o Asclepi: la serp ha evolucionat cap a formes més suaus i amables i s’ha apostat per una tonalitat blava molt més viva i contundent. La tipografia que acompanya el dibuix també s’ha substituït per una altra de molt més contemporània, neta i amb una marcada personalitat. En conjunt la remodelació fa que la nova imatge sigui continuista però actual, tot mantenint la seriositat i la identitat històrica de la institució.
Aquesta renovació també ha comportat un canvi molt significatiu que opta per la simplificació tot eliminant el terme “Oficial” donant com a resultant el nom de “Col·legi de Metges de Barcelona”, que conviurà amb l’acrònim CoMB amb la “o” sempre en minúscula.
El Grup MED també ha canviat la seva imatge per tal de mantenir la coherència i caminar en la mateixa línia que el Col·legi, tot compartint missió i valors. El projecte de marca ha estat desenvolupat per l’agència de branding i comunicació Firma.